Angry Birds Space

Materiaal

Voor de soundtrack opdracht:

Zoveel mogelijk verschillende instrumenten en materialen.

Denk hierbij ook aan effectfluitjes, lotusfluit, kazoo....

 

Voor het speelstuk:

Trommen met stokken (liefst 2 per trom)

Triangels

Guiro's aangevuld met schellen

Claves 

 

Uit te breiden met instrumenten met een vergelijkbaar geluid.

 

Deze les zonder instrumenten

De soundtrack maken kan met bodysounds en eigen voorwerpen (en de zelfgemaakte shaker).

Speelstuk:

trom = met 2 handen op tafel of met 2 opgerolde vellen papier.

claves = klap of potlood op tafel.

triangel = tik tegen een metalen stoelpoot of tafelpoot.

guiro = zelfgemaakte shaker.

Voorbereiding

De les zelf doornemen

Materialen klaarzetten

Eventueel de ritmes oefenen met behulp van de ingespeelde voorbeeld film (onderaan deze pagina)

Eventueel werkbladen printen voor de soundtrack opdracht

Eventueel diverse computers / tablets klaarzetten met daarop de pagina "Soundtrack"

Rechtstreeks en zonder inlog te bereiken door de volgende link in te toetsen in het browser venster: http://bit.ly/SoundtrackAB

 

Tips

Werkblad soundtrack

Deze les bestaat uit twee onderdelen die je ook los van elkaar zou kunnen doen.

1. Een soundtrack maken en 2. Meespelen met de muziek van de game.

Bij het maken van de soundrack kun je het werkblad gebruiken, maar het kan ook zonder.

Als je het onderwerp soundtrack wilt uitbreiden, kun je op zoek gaan naar tekenfilms waarin heel duidelijk de drie soorten geluid te onderscheiden zijn. (Deel je vondst op de facebookpagina van Muziek In School!)

Tekenfilms van Disney, maar ook bijvoorbeeld Tom & Jerry zijn geschikt.

Hierin wordt de muziek tegelijkertijd als geluids effect ingezet, doordat je bijvoorbeeld een toonladder op de piano hoort als iemand de trap af roetsjt. Of een slag op trom/bekken als iemand valt.

Een uitstapje naar de "stomme film" is ook denkbaar. Hier zou je dan weer een drama les aan kunnen koppelen. Of een combinatie muziek/toneel waarbij muzikanten de uitgebeelde scènes begeleiden.

 

Het meespelen met deze game muziek is iets moeilijker dan in de eerste Angry Birds les.

Ook is de muziek een variatie op de eerste muziek. Je zou deze les als een vervolg kunnen zien.

 

Voorbeeld - ingespeeld